Verksamhetsberättelse 2021

Emilia Eriksson

Revisor  Michael Zeeck

Verksamhetens syfte
Att hjälpa cancerdrabbade samt svårt sjuka barn och dess familjer.

Hjälpen gäller i första hand familjer när de har det som tyngst. Men även ge familjen det lilla extra som uppmuntran och stöd.

Kontakten med familjerna i behov av hjälp sker i samarbete med kuratorer och sjuksköterskor på Västerås lasarett eller via egen kontakt/ansökan.

Ekonomi
Föreningen finansieras genom försäljning av egentillverkade armband, mössor/nallar med logga samt sponsorer, frivilliga bidrag och förmedling av tjänster.

Välgörenhet
2021

• Alla måndagar hämtas matkassar som ICA Maxi Hälla sponsrar. Dessa körs sedan ut till drabbade familjer. Ca fem familjer varje vecka. I år blev det ca 230st matkassar värde ca 138 000kr
  • Städhjälp sponsrat och utfört av Home Maid AB. Städningen utförs varannan vecka och har under större delen av 2021 varit hos tre familjer åt gången.
  • Vi har levererat matlådor till anhöriga på barnavdelningen samt hem till familjer. I år blev det ca 600st
  • Vårt anhörigboende som ligger på Tallbackagatan har varit utlånad i sju månader under 2021
  • Vi har levererat 350 nallar till sjukhuset i Västerås
  • 16 st parkeringskort á 20 parkeringar har vi delat ut under året till familjer med barn som behandlas på sjukhuset.
  • Levererade påskägg (godis) till barnavdelningen den 2 april
  • Den 15 maj hade vi familjeträff på Jump Yard. Vi hyrde stället och bjöd på inträde, attraktioner samt en goodiebag med fredags mys till varje familj.
  • 21 augusti bjöd vi in till familjedag på Parken Zoo. Familjerna fick fri entré (sponsrat av Parken zoo), åkband samt lunch. Ica Matkassen bjöd på fika.
  • Levererade ca 100 GB Glassar till barnavdelningen den 8 september.
  • 3 st Pärlträffar med Preventia under oktober. (Personer bjöds in för att pärla armband och Preventia bjöd på tilltugg).
  • Halloween godis levererades till barnavdelningen samt en familj på avd.69 den 30 oktober.
  • Vi köpte in 20 kg lösgodis som sponsrades utav Ica Maxi till en privatperson som anordnade ett Halloween evenemang till förmån för oss.
  • Vi bjöd den 2 november på pizza hut kväll som levererades till barnavdelningen.
  • 12 december bjöd vi in till familjebio på filmstaden vi såg filmen Encanto och familjerna bjöds på biljetter, dricka, popcorn och baguetter.
  • 20 december körde vi ut julgåvor till familjerna. Julgåvorna bestod utav ”gotte”korgar till föräldrarna, presentkort på 300: - samt godisskål till de sjuka barnen och deras syskon. Vi delade även ut julklappar (leksaker) till de barn som ej har möjligheten att använda sig av presentkort. 3 hotellövernattningar och restaurangbesök delades ut som julgåvor till tre familjer som haft det väldigt tufft under året (sponsrat av Elit hotells).
  • Den 22 december körde vi hem ett julbord ifrån Åsby Hotell till en familj. Sponsrat av Lundby Bygg.
  • 24 december körde vi upp Julmat till hela barnavdelningen inklusive personalen.
  • Köpte in nya Hand kontroller till PC 4 samt bio presentkort och Stadium presentkort till Dagvården på lasarettet.
  • Vi delade ut 3 ICA presentkort a´1000: - till tre familjer som haft det extra tufft ekonomiskt pga. barnens sjukdom.
  • Under året har vi skänkt presentkort/ presenter till flera barns födelsedagar.
  • Vi har vid två tillfällen skänkt inträde till Jump Yard samt presentkort på Mc Donalds för hela familjerna.
  • Vi har skänkt inträdeskort på Leos lekland.
  • Vi har vid flera tillfällen inhandlat önskad specialkost till familjer.
  • Vi har skänkt lite ”småöverraskningar” såsom godis, snacks, tidningar mm till vecko kassarna.
  • I somras var vi med och firade en liten kämpes sista födelsedag, temat var enhörning och i samband med det så ordnade vi en videohälsning ifrån ”Masked singers” egen enhörning Ellen Bergström och Klara Hammarström, de sjöng en sång för henne. Vi bidrog även med ballonger, present och en enhörningstårta gjord av Rhythm and cake.
  • Vid ett tillfälle köpte vi in 50 mjukisdjur till röntgen avdelningen
  • Sänt blommor till begravningar.
  • Vi har hjälpt till med klädinköp till sjuka barn både pga. ansträngd ekonomi samt behov utav speciella kläder.
  • Sf Anytime har gets bort till familj där barnet varit hemma väldigt mycket pga allvarlig sjukdom.
  • Under året har vi medverkat på 4 olika event (t.ex. julmarknad) där vi har sålt våra produkter och informerat om vilka vi är.
  • Vid ett antal tillfällen har vi i samarbete med Ryns som sponsrat barn med skor.
  • Vi har haft omkostnader på 39 104kr
  • I år gick 243 651kr till välgörenhet.